Pe lângă controlul periodic la medicul dentist, există şi alimente care ajută la păstrarea unei danturi sănătoase, puternice şi cu un rol de albire a dinţilor.

Cele 10 alimente ce contribuie decisiv la frumuseţea danturii:

Laptele şi iaurtul :

Calciul din acestea ajută la protejarea dinţilor prin combaterea carenţelor de minerale. Determină o secreţie abundentă de salivă, iar acestea sunt alimente cu o aciditate redusă care nu permit eroziunea dentară. Mai mult decât atât, sunt sărace în zahăr, ceea ce înseamnă mai puţine carii.  🙂

Fructele: Merele, căpşunile şi citricele

Conţin vitamina C, fiind considerată “cimentul’ care ţine unite toate celulele pentru sănătatea gingiilor. Vitamina C duce la distrugerea reţelei de colagen din gingie, aceasta devenind mai sensibilă la bacteriile care cauzează boala parodontală.

Legumele: Morcovii, ţelina, cartofii dulci, broccoli

Sunt legume care conţin vitamina A, fiind absolut necesară pentru formarea smalţului dentar. Iar aceste legume crocante ajută la curăţarea dinţilor şi la stimularea gingiilor, făcându-le mai sănătoase şi mai puternice.

Alimentele cu fluor:

în lupta cu placa bacteriană ne sunt de folos si putem invinge cu ajutorul alimentelor care conţin fluor. Cu toată încrederea, ne putem baza pe supele deshidratate, puiul, cerealele, apa îmbogăţită cu fluor şi fructele de mare. Fluorul întăreşte smaltul dintilor, ce înseamnă mai putine carii.

Ceaiul verde:

Acesta conţine polifenoli, compuşi antioxidanţi care previn placa dentară. Aceştia scad riscul dezvoltării cariilor dentare şi a bolilor gingivale. Mai mult, ceaiul verde rezolvă şi problema respiraţiei urât mirositoare.

Ţelina:

Îl putem considera un aliment minune. Aceasta produce multă salivă, neutralizând astfel bacteriile care duc la formarea cariilor. Iar atunci când mestecăm ţelină, gingiile sunt masate, iar dinţii curăţaţi. Iar acest remediu duce la o gură sănătoasă şi curată.

Seminţele de susan:

Pâinea, combinată cu seminţe de susan, ne ajută să avem dinţi sănătoşi. Acestea ajută la eliminarea plăcii dentare, susanul fiind o sursă importantă de calciu, care ne menţine sănătoase şi oasele care susţin dinţii şi gingiile.

Carnea şi produsele de origine animală:

Toate alimentele care conţin fosfor: Carnea de vită, pui, curcan şi ouăle. Calciul, vitamina D şi fosforul creează sistemul nostru osos şi ne menţin dinţii puternici şi sănătoşi.

Guma de mestecat fără zahăr:

De necrezut dar şi guma de mestecat ajută la producerea unei cantităţi mai mari de salivă şi devine folositoare atunci când vine vorba de înlăturarea particulelor de mâncare din cavitatea bucală.

Ulei organic:

Acesta este un remediu indian pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale, dar şi a întregului organism. Procesul este simplu, trebuie să luăm o lingură de ulei pur, organic, şi să-l “plimbăm” prin gură timp de 15-20 de minute. Apoi, trebuie să clătim bine gura cu apă şi să bem 2-3 pahare cu apă plată.

O alimentaţie sănătoasă ajută şi la păstrarea unei danturi sănătoase. Dar, să nu uitam, cel mai important în menţinerea ei este o rutină completă de îngrijire orală din care nu ar trebui să lipsească periajul de cel puţin două ori pe zi, folosirea unei aţe dentare şi nu în ultimul rând, controlul periodic şi un detartraj intre 3-6 luni, pentru prevenirea tartrului, a bolilor parodontale şi bacteriene.

Leave a Comment